Lake Louise

21 juni 2015 - Lake Louise, Canada

Nu in Lake Louise in het zuiden van de Canadian Rocky's.
We hebben twee dagen uitgetrokken om de Icefield Parkway ( 230 km van Jasper naar Lake Louise te rijden omdat zo enorm mooi is en er veel te zien is onderweg.
We rijden tussen enorme bergketens en gletsjers door en komen onderweg veel prachtige uitzichtpunten en watervallen tegen( alles staat keurig aangegeven, soms moet je 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats).
De Atabasca gletsjer ( als enige gletsjer via de weg bereikbaar) was heel indrukwekkend; het is niet voor te stellen dat door de klimaatverandering er 60% minder ijs is dan voorheen. Het ijs is daar nu nog zo dik als dat de Eiffeltoren hoog is. We zijn nog een kilometer vanaf de parkeerplaats tot de voet van de gletsjer geklommen en de parkeerplaats ligt ongeveer een kilometer vanaf de weg. De gletsjer liep oorspronkelijk tot aan de weg en is dus nu al 2 km korter.
Gisteren zijn we na de Icefields gestopt en hebben overnacht op een natuurcamping vlakbij de Icefields. Overdag was het heerlijk zonnig zodat je echt in je stoeltje voor de camper een wintersportgevoel kreeg. Gisteravond koelde het snel af en vannacht heeft het gevroren. Vanochtend was het het nog erg koud, maar dat komt omdat we ook nog redelijk hoog zitten , op de sneeuwgrens. Vanochtend sneeuwde het zelfs licht; een groot verschil met de afgelopen weken!
Nu dus in Lake Louise, weer flink afgedaald dus, en meteen is de temperatuur weer erg lekker. Weer een camping waar we volop voor beren worden gewaarschuwd , dus uitkijken maar weer. Lake Louise bekeken, maar Lake Moraine was nog mooier( prachtig turquoise kleur, zie foto)
Morgen nog naar Banff, dan koffers inpakken en maandag naar Calgary om de camper weer in te leveren...