Terug in de RockyMountains

18 juni 2015 - Jasper, Canada

Dinsdag 16 juni van Clearwater naar Blueriver gereden, maar 100 km. We doen dit omdat we vanaf Blueriver dan woensdag maar 200 km naar Jasper hoeven en omdat we de beroemde Riversafari in Blueriver wilden doen.
Was echt heel erg leuk; je vaart met een snelle boot over de rivier en een meer tussen de besneeuwde toppen om je heen. Ondanks een jas, poncho en een deken waren we binnen een minuut zeiknat. Prachtige tocht langs de oevers van het meer waar we beer no 2 zagen!!
Nu in Jasper, het noordelijke puntje van de Rocky Mountains. We staan midden in de natuur, de Elks of wapities ( grote herten) lopen gewoon langs je camperplekje terwijl we lekker aan het kampvuur zitten.
Vandaag de berg hierachter op geweest en een eerste prachtige uitzicht op de Rockies gehad.
Morgen via de Icefield Parkway ( een van de mooiste routes ter wereld) naar het zuiden waar we zo langzamerhand  aan de terugweg moeten gaan denken......
ps, ook de derde week nog steeds erg mooi weer!

1. Marian en Ingrid:
    21 juni 2015
    We hebben net Jasper opgezocht en afbeeldingen van de omgeving bekeken. Tjonge, wat mooi...
    Ik moest denken aan die schilder Bob Ross met zijn 'happy little tree'. Nou, daar zijn er voldoende van! Ben benieuwd of jullie nu onderweg al wat meer zijn tegen gekomen wat betreft de native americains, de indianen. Nog steeds geen mooie totempalen?
    We wensen jullie een mooie 21 juni!
    Marian en Ingrid