Calgary

3 juni 2015 - Calgary, Canada

Na 9 uur vliegen met Airtransit via IJsland en Groenland aangekomen in Calgary.
Omdat je niet meteen weg mag met een camper hebben we in een airporthotel een nachtje geslapen. Daarvoor even wat gegeten bij een grote shoppingmall vlakbij.
Vanochtend de camper opgepikt bij de verhuurder CruiseCanada. Even een rondje met die joekel ( we zijn iets kleiner gewend..) over het parkeerterrein en toen boodschappen gedaan bij Safeway( een van de grote supermarktketens in Canada ).
Wat ons opvalt; alles is gericht op het gebruik van auto's; geld pinnen kan zelfs vanuit de auto.
Overal rijdt je naar toe; restaurants, winkels etc en je parkeert op enorme parkeerterreinen voor de deur. Auto's uit deze staat( Alberta) hebben alleen aan de achterkant een nummerbord. Morgen gaan we naar British Colombia waar ze wel voor en achter nummerborden hebben.
De camper is enorm, maar je rijdt er zo mee weg; een lekkere automaat en een knots van een motor erin. Moest vanochtend eerst nog even tanken en heb tijdens het tanken wel even gekeken of er niet een gat in de tank zat. Er zat iets minder dan de helft in de tank dus ik moest iets meer dan de helft bijtanken en tankte er 124 liter bij.denk dus dat 200 liter ingaat.
Gelukkig kost een liter hier 1,009 Canadese dollar en is dus ongeveer 80 eurocent.
We hebben nu een plekje gevonden in de bergen vlak buiten Calgary op Calgary west Campground. Het is nu nog bewolkt maar vanaf morgen gaat het helemaal los met de temperatuur volgens de plaatselijke Piet Paulusma.
Morgen naar Banff in de Rocky Mountains , welke we daarna dwars gaan oversteken richting Vancouver door de national parks.
Over twee weken steken we dan van Noord naar Zuid door de Rocky Mountains weer naar Banff/ Calgary.
Bytheway, de Canadezen zijn enorm vriendelijk, behulpzaam en klampen je veel aan voor een praatje.

1. Karin:
    4 juni 2015
    Dat ziet er goed uit John. Geniet van de natuur en pas op voor de beren.
    Leuk dat jullie ons op deze manier laten mee genieten. Take it easy.
    Groetjes, Karin
  2. Marian en Ingrid:
    5 juni 2015
    ha John en Wilma. Wat een supercamper. Voor hoeveel personen is die wel niet? Daar is alles groot groter en grootst zie ik. Erg leuk om jullie vakantie zo te volgen.
  3. Ginie:
    5 juni 2015
    Wat een grote camper!! Kunnen we met de hele familie wel in!
    Heb het even uitgeprint en mem laten lezen.
    Geniet van jullie reis en groetjes!