Revelstoke.

5 juni 2015 - Revelstoke, Canada

Gister dus via een hele mooie route door het bos langs de rivier naar Banff gelopen; een heel leuk stadje. Met de bus weer terug naar de campground, Tunnel Mountain Camp.
Heel veel eekhoorns hier, we hebben ook een elk ( groot hert)hier gezien en gisteravond liep er ineens een coyote langs de camper. ( zie foto) . Helaas nog geen beer gezien .Vandaag gaan we de bergen uit, dus dat zal wel later komen als we weer teruggaan door de bergen vanaf het noorden.
Vanochtend vroeg vertrokken uit Banff, over de scenic road ( loopt parallel aan de grote highway); een prachtige route langs de rivier door de immens grote naaldbossen.
Daar op een mooi plekje ontbeten ( er stak nog een hert over) en toen verderop naar de natural bridge ( uitgesleten door de harde stroom van de rivier). Heel gaaf om te zien. Daarna door naar Emerald lake, prachtig groen meer met bergen op de achtergrond ( net als Bob Ross het altijd schilderde). We zijn intussen in een andere staat; British Colombia .
Daarna via de highway 1 over de Roger's pass op 1600 meter, via een tussenstop bij de Giant Ceders Trail ( enorme bomen van 600 jaar oud),  door het Glacier National Park, naar de camping in Revelstoke.
Intussen erg warm geworden hier en de voorspellingen beloven veel goeds.
We ontdekken net dat er hier kolibrie's leven; ze worden hier op de camping gevoerd met suikerwater. Wilma dacht eerst dat het libelles waren, zo klein zijn ze. We zijn intussen een tijdlijn gepasseerd ; staat gewoon een bord langs de weg dat je je de klok een uurtje moet terugzetten. Nu dus nog maar 7 uur vroeger dan in Nederland.
Vanavond fikkie stoken naast de camper; elke plek heeft een picknicktafel, een firepit(metalen kuil...), water, stroom en riolering.wilma heeft heerlijke chili gemaakt!

1. Cees:
    7 juni 2015
    Prachtige natuur lijkt me,heb een veilige reis verder.gr Cees en sietie