Vancouver!

9 juni 2015 - Burnaby, Canada

We zijn nu aangekomen in de prachtige stad Vancouver, ligt aan de oceaan.
Staan nu op Burnaby RV park, 20 minuten vanaf het centrum.
De afgelopen dagen zijn we op plekken geweest in de middle of nowhere waar we geen elektriciteit of wifi hadden.
Het is in een woord geweldig en dan hou ik erover op; het is nl niet te beschrijven hoe mooi de natuur is. Op de meeste plekken erg groen en ruig; heel veel bos, bergen en meren.
Als je de bocht omgaat is het landschap weer anders, het veranderd constant. We maken er foto's van, maar dat benadert lang niet hoe het werkelijk is.
We zijn vanaf Revelstoke  ( waar we eerst een boerenmarktje bekeken) naar Kewlona aan het Okanagan lake gereden en daar een nachtje gestaan bij Bear Creek. Daarna via een highway over een hele hoge bergpas ( misschien wel eens op Discovery gezien, die waar ze in de winter altijd die gestrandde truckers helpen) via Princeton naar Manning National park gereden. Daar hebben we twee nachten op een geweldige plek midden in de natuur aan het Lighting Lake gestaan.We zitten maar een paar kilometer vanaf de grens met Noord-Amerika . Overdag weer een trail gelopen rond het meer en 's avonds weer aan het kampvuur . De parkwachter rijdt regelmatig langs in een grote pick-up om de boel in de gaten te houden en om ons te voorzien van brandhout. We koken ook op de grill boven het houtvuur; erg leuk!
Hoewel we overal gewaarschuwd worden voor beren( borden met This is bearcountry), hebben we nog niet 1 gezien
Wel enorm veel eekhoorns in verschillende soorten en maten( zo groot al
 je hand en iets groter).( lopen gewoon over de picknicktafel )
Alleen de eerste dag hebben we wat regen gehad, daarna alleen maar mooi weer en nu is het zeker 30 graden. Gelukkig staat er een enorme airco boven op het dak van de camper voor als het nog heter wordt, maar we leven vooral buiten.
Vandaag vanuit Manning provincial park naar Vancouver gereden; weer een schitterende route. Onderweg de Hope landslide bekeken; in 1965 kwam hier na een aardbeving een halve berg naar beneden geschoven. Ook gestopt bij de Bridal falls; een mooie waterval een kwartiertje lopen vanaf de weg.
Morgen fietsen in Vancouver langs de kustlijn( moet een prachtig aangelegde fietsroute zijn.)

1. Reino:
    10 juni 2015
    Prachtig zo reizen we een beetje mee xxxxx
  2. Hommie:
    Ziet er mooi uit. Geniet ook mee via jullie blog. Pas op voor Yogibear
  3. Iris:
    10 juni 2015
    Wat ontzettend gaaf! Prachtig en avontuurlijk. Ik hoop dat jullie geen beer tegen komen. Is Wilma niet bang? Gelukkig hoeven jullie er met die luxe bus er niet snachts uit ;)
  4. Harm Jansen:
    10 juni 2015
    GAAAAAAAF. staat ook op ons lijstje. We zijn alleen aan het twijffelen, met of zonder kinderen...?
    Tot snel,
    Harm
  5. Bernt Minnema:
    10 juni 2015
    Mooie verhalen weer, pakken jullie de boot nog naar USA?
    Geniet nog!

@Harm, zonder kinderen, die hebben ze maar thuisgelaten!!
  6. Marian en Ingrid:
    10 juni 2015
    Lieve buren, wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Het ziet er inderdaad schitterend uit en we snappen het als je zegt dat de foto de werkelijkheid niet kan benaderen. Krijgen jullie nog iets mee van de oorspronkelijke eerstebewonerscultuur, die van de indianen? Dat lijkt ons heel spannend. Maar we zijn ook benieuwd hoe de stad Vancouver er uit ziet. Die stad is vernoemd naar Coevorden in Drente ( Van Coevorden). Zo grappig! Die Hollanders....
    Geniet en heb het goed! Hartelijke groet, Marian en Ingrid